Nietrzymanie moczu to problematyczna i wstydliwa dolegliwość, która dotyka coraz większego  odsetka kobiet. Światowa Organizacja Zdrowia uznała ją nawet za chorobę cywilizacyjną. Czy można ustrzec się przed przypadłością, która bardzo niekorzystnie wpływa na życie prywatne i zawodowe? Okazuje się, że tak. Jednym ze sposobów jest odpowiedni trening mięśni dna miednicy.

Mięśnie dna miednicy ich rola

Mięśnie dna miednicy są zlokalizowane pomiędzy kręgosłupem, a kością łonową. Analizując ich budowę, można wyróżnić dwa rodzaje włókien mięśniowych – długie oraz krótkie. Długie mięśnie odpowiadają za utrzymywanie słabego napięcia w dłuższym okresie czasu. Z takim napięciem mamy do czynienia przy wypełnionym pęcherzu.

Krótkie mięśnie z kolei, charakteryzują się krótkimi i szybkimi skurczami, które pojawiają się podczas kichania, kaszlu lub śmiechu. Praca mięśni dna miednicy jest istotna przy wypróżnianiu i przy porodzie. Oprócz wyżej wymienionych zadań, mięśnie dna miednicy współpracują z mięśniami brzucha, mięśniami przykręgosłupowymi oraz przeponą.

Zaniedbany trening mięśni dna miednicy? Narażasz się na problemy

Dbałość o właściwy stan mięśni dna miednicy może być sporym wyzwaniem, ponieważ przy prawidłowym funkcjonowaniu, ich działanie jest automatyczne. Na co dzień po prostu nie uświadamiamy sobie ich pracy, a co za tym idzie, świadomość istnienia czegoś takiego jak trening mięśni dna miednicy jest bardzo niska.

Większość osób zaczyna poszukiwać różnych rozwiązań dopiero wówczas, gdy pojawiają się problemy. Można jednak podjąć zawczasu pewne kroki, które pozwolą na uniknięcie przykrych dolegliwości w przyszłości. Jest to szczególnie ważne dla kobiet, ponieważ zjawiskiem, które najczęściej przyczynia się do osłabienia mięśni dna miednicy, jest poród.

Jakie są konsekwencje osłabienia mięśni? Najczęstszą jest nietrzymanie moczu oraz uczucie parcia na pęcherz. Czasami zdarzają się także bóle kręgosłupa w odcinku  lędźwiowym, bóle miednicy, zaburzenia życia seksualnego, a nawet wypadanie narządów miednicy. Wszystko to sprawia, że warto pomyśleć o odpowiednim treningu mięśni dna miednicy. Jedną z metod, na które warto zwrócić szczególną uwagę, jest trening EMS.

EMS jako skuteczny trening mięśni dna miednicy

Czym właściwie jest trening EMS? Po rozwinięciu i przetłumaczeniu tego skrótu z języka angielskiego, otrzymamy frazę „trening elektrostymulacji mięśni”. Podczas sesji treningowej mięśnie są pobudzane za pomocą impulsów elektrycznych o bardzo niskiej częstotliwości.

Pod wpływem takich impulsów mięśnie dna miednicy kurczą się, a następnie rozkurczają. Jest to najlepszy trening mięśni dna miednicy, ponieważ osoba ćwicząca nie musi aktywnie czuć mięśni. Ma to duże znaczenie zwłaszcza w przypadku osób, które dopiero zdecydowały się na rozwiązanie swojego problemu z nietrzymaniem moczu.

Choć mięśnie dna miednicy nie są całkiem niezależne od naszej woli, to jednak osoby zdrowe nie przywiązują zbyt dużej wagi do ich działania. Wobec tego dzięki treningowi EMS dużo łatwiej jest nauczyć się kierowania tymi partiami mięśni.  Wykorzystując metodę EMS zapewniamy całkowicie bezbolesny, bezpieczny i wysoce efektywny trening mięśni dna miednicy.

Trening mięśni dna miednicy, czyli szybkie efekty

Nietrzymanie moczu jest wstydliwą dolegliwością i dlatego spora część kobiet, cierpiąca na tę przypadłość, niechętnie o tym mówi. Próby zaprzeczania istnieniu problemu często są powiązane z sięganiem po niezbyt skuteczne rozwiązania, takie jak środki farmakologiczne.

Warto zatem podkreślić, że trening mięśni dna miednicy z wykorzystaniem metody EMS przynosi bardzo szybkie rezultaty. Impulsy elektryczne pobudzają włókna mięśniowe znacznie skuteczniej, niż nawet najlepsze ćwiczenia. Dzięki treningowi EMS można szybko zapomnieć o problemie i wrócić do normalnej aktywności.

Elektroterapia tylko pod okiem specjalisty

Trening mięśni dna miednicy przynosi efekty tylko przy zachowaniu wytrwałości i systematyczności. Co więcej, nieprawidłowe wykonywanie ćwiczeń może pogłębić problem, więc bardzo ważne jest skorzystanie z pomocy wykwalifikowanego trenera personalnego. Trener pomoże utrzymać motywację i będzie czuwał nad prawidłowym przebiegiem sesji treningowej.

Sprawdź także inne wpisy

Umów się